Powered By Blogger

wtorek, 13 czerwca 2017

Ciasto z rabarbarem

Sezon na mój ukochany rabarbar w pełni, więc ciasto z nim  musi się pojawić u mnie przynajmniej kilka razy ;-)

Kompot rabarbarowy, jak kompot- każdy wie, jak go zrobić ;-)

Ciasto:

  • - 4 jajka
  • - 1 szklanka cukru
  • - 1,5 szkl. mąki pszennej (ja używam typu 550)
  • - 1/2 szkl. oleju
  • - 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • - 1 op. cukru wanilinowego
  • - rabarbar
  • - cukier puder
  • - tortownica, papier do pieczenia, masło do wysmarowania formy i bułka tarta do oprószenia


Wykonanie:
Jajka wraz z cukrem miksuję na puszystą masę. Następnie (nadal miksując) dodaję olej i stopniowo mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i cukrem wanilinowym. Całość dokładnie miksuję. Piekarnik nagrzewam do temp. 180 stopni (grzanie góra-dół), spód tortownicy wykładam papierem do pieczenia, spód i boki smaruję masłem i oprószam bułką tartą. Do tortownicy wykładam ciasto, obrany rabarbar wciskam głęboko w ciasto. Ciasto piekę około 40 minut- do suchego patyczka.
Po ostudzeniu obficie posypuję cukrem pudrem.

// szklanka zawsze ma u mnie 250 g.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz