Powered By Blogger

środa, 1 lutego 2017

Blondie z truskawkami

Brownie, brownie... Ciągle brownie z ciemną czekoladą...
A może by tak wreszcie upiec jego siostrę, czyli white brownie, popularnie nazywanż blondie?
Czemu nie?!
Na samą myśl o puchatym (bez grama proszku do pieczenia!), wilgotnym i lekko zakalcowatym (jak typowe brownie) cieście ślinka cieknie mi jak szalona... ;-)
A więc do dzieła!





Składniki na tortownicę o średnicy 24 cm:

  • 3-4 tabliczki białej czekolady (u mnie-Wawel)
  • 200 g masła 82%
  • 6 dużych jajek
  • 180 g mąki pszennej
  • 70 g cukru drobnego
  • ewentualnie 1 łyżeczka esencji waniliowej, lub rozgniecione w możdzierzu wanilii (ja pominęłam)
  • 300 g truskawek pokrojonych w plastry

Wykonanie:

1. W garnku zagotowuję wodę, stawiam na garnku miskę, wrzucam do niej czekoladę wraz z masłem i zostawiam, by w trakcie kąpieli wodnej wszystko się roztopiło. Później mieszam całość i odstawiam, by masa lekko przestygła.




2. Całe jaja wrzucam do miski, dodaję cukier i miksuję, aż masa się napuszy.








3. Do masy jajecznej dodaję mąkę i dokładnie miksuję. Następnie dodaję ostudzoną, ale nadal ciepłą czekoladę i dokładnie łączę z masą.




4. Przekładam ciasto do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia, posmarowanej masłem i oprószonej bułką tartą.





5. Na cieście układam truskawki i wkładam do piekarnika nagrzanego (góra-dół) na 180 stopni. Piekę około 40-45 minut, do tzw. "suchego patyczka".




6. Ostudzone ciasto kroję na porcje i gotowe ;-)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz