Powered By Blogger

środa, 25 stycznia 2017

Żeberka w sosie cebulowo-piwnym...

Żeberek u mnie w domu nie było już ładnych kilka tygodni, więc najwyższy czas je przyrządzić, tym bardziej, że "trafił" mi się ich całkiem ładny kawałek... ;-)





Składniki: 
  • 800 g. żeberek
  • 70 g. smalcu
  • 200 ml piwa (u mnie-Tyskie klasyczne)
  • 2 średnie cebule pokrojone w kostkę
  • ulubione przyprawy (u mnie- papryka słodka, pieprz ziołowy, kumin, czubryca czerwona, pieprz biały, czosnek granulowany)
  • kilka suszonych grzybków (u mnie- borowiki)
  • liście laurowe 92-3), ziele angielskie (4-5)
  • bulion warzywny- około 600-700 ml.





1. Żeberka myjemy, kroimy na porcje. Na patelni rozgrzewamy smalec i smażymy żeberka z każdej strony na złoty kolor.






2. W czasie, gdy żeberka się smażą, przyrządzamy bulion warzywny:

Składniki na bulion:
  • 4 marchewki
  • 3 pietruszki
  • 1/4 selera
  • kawałek pora średniej wielkości
  • 2-3 liście kapusty (u mnie- włoska)
  • 1 opalona cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 3-4 suszone grzybki
  • ziele angielskie, liść laurowy, pieprz ziarnisty
  • tymianek, estragon

 Marchewkę, pietruszkę i selera dokładnie obieramy, przekładamy do garnka, dodajemy pora, kapustę,  grzybki suszone, ząbek czosnku, liść laurowy, pieprz ziarnisty, ziele angielskie, tymianek i estragon i zalewamy około 1,5 litra wody. Gotujemy na małym ogniu około 60 minut. Gotowy bulion przecedzamy przez sitko.






3. Usmażone żeberka przekładamy do garnka, dodajemy cebulę, przyprawy, suszone grzybki, zalewamy piwem, bulionem i dusimy pod przykryciem na małym ogniu około 1 godziny.





4. Po około 40 min. duszenia sos wygląda tak:





5. Gdy mięso będzie już miękkie, a woda z sosu znacznie odparuje, wyciągamy żeberka z sosu, a jego składniki dokładnie blenderujemy, lub przecieramy przez sitko.





6. Mięso przekładam do sosu, podgrzewam i podaję z puree ziemniaczanym i sałatką szwedzką.




Smacznego! ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz